Tips og tricks til Ny Outlook



Tips og tricks til Ny Outlook

De næsten 40 deltagere på webinaret den 26. november 2024 var både ekstremt spørgelystne og meget villige til at dele egne erfaringer med de nye funktioner i Ny Outlook.

De fleste havde dog også interesse i at finde ud af, hvordan man finder de funktioner, som man benytter i den gamle outlook, og som nu enten er blevet flyttet eller måske helt er blevet fjernet.

Anette Julia Samaras styrede os godt igennem seancen, hvor det ret hurtigt blev tydeligt, at den afsatte time var alt for lidt til at svare på alle spørgsmål.

Mange af deltagerne bruger allerede Ny Outlook, mens andre endnu ikke er skiftet - og de færreste har gennemtvunget et skifte i hele organisationen og lader det fortsat være op til den enkelte bruger.

Helt kort var der dog (mere eller mindre) enighed om, at fordelene ved Ny Outlook er:

  • Hastighed (måske med undtagelse af to-do-listen)
  • Design
  • Muligheden for at udsætte en mail
  • Muligheden for at arbejde med kategorier
  • At man kan arkivere via kategorier isf. mapper

Og så viste Anette bl.a. dette lille trick: 

Man kan i Ny Outlook markere en tekst i en mail, man har modtaget, og direkte derfra oprette opgaver, lave egne noter, overstrege eller svare. Det er da smart!

Er du nysgerrig på forskellene mellem ny og klassisk Outlook, kan du læse mere om det her:
Funktionssammenligning mellem det nye Outlook og det klassiske Outlook - Microsoft Support

Tips og tricks til Ny Outlook